Direktlänk till inlägg 6 april 2011

BÖRJAR BLOGGA

Av atstorningar - 6 april 2011 13:01

HEJ! Jag är en tjej på 15 år som ska börja blogga om mina ätstörningar. Har bulimi/hetsätning. Har haft anorexia. Kontakta gärna mig via bloggen om du har samma problem som mig.. Jag väljer att blogga anonymt. MEN om du kontaktar mig förklarar jag självklart vem jag är.

Jag har tänkt blogga om vad jag ätit, hur jag har känt för känslor för dagen, vad jag har gjort under dagen, vikt, mått, tips om mat, osv osv. Följ gärna bloggen och lämna kommentarer är ni gulliga.

OM ni kontaktar mig, och ni har ungefär samma problem, så skulle det varit jätte kul att hjälpa varandra, stötta varandra osv osv.

Jag lever numera i ett mörker, vill komma ut mina ätstörningar som jag levt med i tre år nu.. Jag hatar mitt liv, jag hatar att synas, jag hatar min kropp..

 
 
Ingen bild

d

6 april 2011 17:37

Hej. Vill bara säga att du är inte ensam. Jag har haft likadana problem som dig i flera år. Tror det började lite smått när jag var 15 år, ville gå ner nåt kilo och förbjöd mig att äta vissa saker, och om jag råkade äta en liten godisbit så var hela dagen förstörd och jag kunde lika gärna fortsätta vara onyttig resten av dagen. Tänkte ju ändå "börja om på nytt" dagen efter så tänkte att jag skulle passa på. Sen har det fortsatt, jag är 20 år nu. Nu hetsäter jag på grund av känslor. Är jag jätteglad så vill jag bara äta. Är jag ledsen vill jag äta. Och tro mig, det är inga små mängder. På en dag kan jag lätt äta flera olika slags degar jag gör själv ( samma som du med havregryn, smör, socker och kanel), rulltårta, kakpaket, en hel limpa bröd, ett glasspaket.

Och när allt är över så känner man sig så jävla äcklad av sig själv och tänker att det var sista gången. Men när blir det sista gången?
Jag skulle aldrig kunna ha ett kakpaket i skafferiet för de skulle vara det enda jag skulle tänka på.
Det är allt eller inget. Antingen jättenyttig eller sjukt onyttig.

Men det har blivit mycket bättre på sista tiden. Förut kunde jag hetsäta kanske 4 av 7 dagar i veckan. Nu blir det oftast nån gång på helgen.

atstorningar

6 april 2011 17:44

Vad tråkigt att höra! :( Men vi har PRECIS samma problem, tänker exakt samma osv..
Skulle varit kul om du skrev vem du var eller vad din blogg heter? Så kunde vi chattat..? Kanske hade gjort gott för oss båda. Kram på dig.

 
adnni

adnni

6 april 2011 18:43

hej där! jag är inte så himla mycket för att prata över bloggar, men jag undrade om du kanske ville mailväxla elelr brevväxla?

http://www.expectopatronum.blogg.se

atstorningar

6 april 2011 21:04

Ja visst jätte gärna. Du kan gärna adda min MSN: iko_alisson@hotmail.com
så kan vi chatta där kanske? :) Kram.

 
Ingen bild

Alanna

12 april 2011 02:30

Hej atstorning,
Jag har samma problem som du, hetsätning och bulimi. Har haft det sen jag blev tonåring. Vill du snacka lite? Jag har en egen blogg men skriver inte så mycket om mina ÄS där. Om du vill snackar jag gärna över mail, nadjaiyona@hotmail.com

Till d, jag känner precis likadant. Maten, att dagen blir förstörd över en miss och alla tankar.

atstorningar

12 april 2011 11:45

Okej, gärna för mig att vi snackar lite! Jag addar nadjaiyona@hotmail.com på MSN nu. Skriv gärna vad din blogg heter? Så kan jag läsa lite om dig med! Kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av atstorningar - 18 september 2011 10:50

Jag äter ju antidepressiva medicin. Har tänkt att börja med bantningspiller som man beställer hos gymgrosisten (stavning?) det står att man inte ska äta det om man äter antidepressiva.. men jag menar, vad är de farliga??  någo som vet vad som kan h...

Av atstorningar - 18 september 2011 10:45

  MÅSTE BARA LÄGGA UPP DENNA BILDEN. DRÖMKROPPEEEEEEENNNN!!! ÅH DET ÄR JUST DEN KROPPEN JAG VILL HA. SKA FANEME NU STRÄVA EFTER DEN.. SMALA BEN, MAGEN <3333 ÅHH den ska bli min. Vart bara tvungen att säga de... ...

Av atstorningar - 14 september 2011 10:55

Hej, det var ett tag sen! Haha, nästan så att jag skrattar när jag ser att jag har 1-3 besökare per dag. Haha pinsamt.. Men det är ju inte så konstigt kanske när jag inte bloggar :)   För ungefär 3 mån sen så köpte jag en våg på IKEA för 39 kr,...

Av atstorningar - 23 augusti 2011 22:15

  Och hur snygga ben har hon inte :( kolla bara knäna... FUCK   ÄTIT FÖÖÖÖÖÖR mycket två dagar i rad nu, TVÅ DAGAR??? över 5500 kcal på båda????? FYFANAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA........ HATAR DET HATAR DET.. Har aldrig skurit mig förut i ha...

..

Av atstorningar - 16 augusti 2011 20:37

36 läsare idag hittills och ingen av er kommenterar..lite synd.. Funderar på att lägga ner den lika gärna... ...

Ovido - Quiz & Flashcards